Porsche oraz Audi razem ulepszają architekturę elektrycznych samochodów

0
26

Kooperacyjna ofensywa Porsche i Audi w zakresie elektromobilności zaczęła się niespełna rok temu. W tej chwili, obaj producenci samochodów klasy premium pogłębiają współdziałanie nad unowocześnianiem owej dziedziny i generują jej określony charakter. Jej rezultatem będzie miała stać się pionierska technologia Premium Platform Electric (PPE) – Elektryczna Platforma Premium. Dzięki temu projektowi, tak Porsche jak i Audi chcą wspólne tworzyć mobilność jutra, natomiast w przyszłości wspólnie produkować wozy elektryczne na rynek.

Dzięki efektywnemu, wspólnemu stosowaniu potencjału do rozwoju, obie innowacyjne firmy budują przestrzeń w jakiej pracują nad kwestiami elektryfikacji, cyfryzacją, autonomicznym modelem jazdy a także udoskonalaniem wysoce efektywnych napędów konwencjonalnych. „Jakbyśmy samodzielnie musieli uporać się ze stojącymi przed nami zadaniami, to koszty mogłyby być większe o blisko 30 procent” – informuje Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Rupert Stadler, pracujący jako prezes w zarządzie AUDI AG, wspomina: „PPE, stanowi dla naszej firmy najważniejszy projekt na przyszłość. Właściwości, zerowa emisja a także ekonomia, to idealne połączenie, które mogło się pojawić dzięki niesamowitej na rynku motoryzacyjnym współpracy. 1+1 daje w naszym przypadku 3.” Dla kooperacyjnego przedsięwzięcia, jakie ma zbudować trzy rodziny modelowe, stworzono biura konstrukcyjne w Ingolstadt oraz Weissach. 2 z 3 opracowywanych projektów aut, z jakich każdy obejmuje pojazdy dwóch firm, są prowadzone z inicjatywy Audi, za to jeden z inicjatywy Porsche. Do prac włączyło się prawie 550 konstruktorów Audi oraz 300 konstruktorów Porsche, i tendencja pozostaje rosnąca. Twórcy wymieniają się – 2 dni w każdym tygodniu przebywają w zaprzyjaźnionym biurze konstrukcyjnym.

Dzięki innowacyjnej architekturze, Audi a także Porsche mogą efektywnie wykorzystywać zalety auta o napędzie czysto elektrycznym – choćby w obszarze wyposażenia, rozstawu osi bądź przestrzeni. Jednocześnie architektury są tak elastyczne, iż w zakresie konkretnej rodziny modelowej będą mogły pojawiać się samochody tak z niziutkim jak również z podniesionym układem zawieszenia, a zatem SUV-y a także potężne limuzyny. Koncepcyjne auta stworzone na platformie PPE są w planach na schyłek 2021 roku. Zanim to jednak nastąpi, w 2018 i 2019 roku, na rynku pojawią się seryjnie wykonywane pojazdy e-tron i Mission E – czyli jedyne na świecie całkowicie elektryczne auta obu producentów premium.  Baza produktów Audi staje się coraz szersza. W przyszłości marki tworzyć mają takie rozwiązania jak chociażby: MEB (Modułowy Układ Elektryczny – rozwijany wciąż przez firmę VW), PPE, dwie konwencjonalne, unowocześnione architektury oraz nowe idee kiełkujące w dziale aut sportowych. Przemiana przedsiębiorstwa, która już się rozpoczęła, sprawia, iż moce i pieniądze użytkowane są zawsze w taki sposób, w jaki powinny.